Wednesday 9 May 2018

Karya Terbaru Teme Abdullah

 
Alhamdulillah, Hari ni selesai sudah tanggungjawab saya sebagai seorang rakyat Malaysia dalam memilih pemimpin kepada sebuah negara demokrasi ini. Semoga pemimpin-pemimpin baru yang menang dapat menjalankan tanggungjawab sebaiknya. Saya bukan nak bercerita mengenai PRU-14 tapi saya nak kongsikan satu berita gembira yang saya dapat petang tadi.

Berita gembira apa tu?

Cerita dia macam ni, petang tadi saya tengah tunggu adik saya bersiap untuk pergi mengundi dan tak disangka-sangka ada abang posmen ni sampai. Terus saya pergi ke pagar luar nak sign barang yang dipost sebab dah agak dah barang apa yang dah sampai tu. Hahaha.

Masuk je dalam rumah, terus buka bungkusan pos laju tu. Seronok tak terkira sebab buku yang saya pre-order sebelum PBAKL tu dah sampai. Saya order 2 buah buku baru karya Teme Abdullah yang dijual dengan harga kombo dan termasuk postage harganya RM 63.00.

Yang paling buat saya excited, masa saya angkat buku Empayar tu terus terjatuh business kad of Teme yang mana cover kad tersebut Teme sendiri yang lukis. Rasa bertuah la walaupun tak dapat datang jumpa Teme dekat PBAKL haritu tapi still dapat sokong dia dari beli hasil karya dia. Satu lagi part yang paling mengujakan adalah saat saya selak muka hadapan buku Empayar tu saya nampak autograph Teme with Thanks! Allahu, Rasa excited tak payah cakap satu rumah kecoh dengan suara saya. Hahaha. Siap tunjuk dekat mama lagi yang saya dapat sign Teme. Mama saya macam biasalah, dia tak kisah. Dia tahu yang saya suka membaca dan membeli buku.Haha







Kemudian saya membelek-belek buku Impian Jalanan dan Empayar. Rasa tak sabar nak baca dan saya rasakan karya baru Teme kali ini ada kelainan dan keunikan tersendiri berbeza dengan karya-karya beliau yang sebelum ini.

Saya mula jatuh hati dengan karya-karya Teme sejak saya terbelek buku Pelukis Jalanan yang terkandung beberapa lukisan hasil tangan Teme sendiri. Hati saya kagum dengan kekemasan lukisan beliau dan selepas itu barulah saya membelek isi kandungannya yang lain. Terus terdetik di hati nak beli then nak baca buku Pelukis Jalanan since saya juga merupakan pelajar arts dan design. Jadi sedikit sebanyak ia memberi inspirasi kepada saya.

Habis sahaja buku Pelukis Jalanan terus saya dapatkan buku kedua Teme, Arkitek Jalanan. Buku kedua Teme banyak berkongsi pengalaman sebagai budak design yang terkejar-kejar submission dan banyak juga cerita-cerita motivasi yang telah digarapkan oleh penulis kepada pembaca. Sejak itu, saya mula menyokong hasil karya Teme dan mula mengikuti perkembangan beliau di instagram. Paling best kalau Teme kongsikan hasil drawing Teme kat instagram. Skills Teme membuatkan saya juga berusaha nak hasilkan karya yang terbaik dengan cara saya tersendiri.

Btw, terima kasih sebab luangkan masa Teme signkan buku-buku yang pre-order walaupun sibuk. Saya sebagai pembaca akan terus menyokong karya-karya Teme Abdullah pada masa ini dan pada masa akan datang, InshaAllah. Teruskan berkarya yang dapat memberikan mesej dan pengajaran yang berguna kepada si pembaca. Benarlah bahawa pengalaman itu berbeza daripada bercerita mulut sahaja namun pengalaman itu akan lebih bermakna sekiranya dikongsi bersama.

Penulis,
Little Miss

No comments: